zondag 13 november 2011

46.

Ik heb eindelijk het plaatje ontdekt dat ongeveer in 1969 in Limmen gedraaid werd in café Het Hoekje, en dat daar zeer aantrekkelijk werd gevonden. Mijn neef of neefoom of oudoom, ik weet niet wat hij was of hoe je het noemt, Loek Hoogeboom (hij werkte als hersteller van stoelzittingen, en had daar veel succes mee, net zoals mijn tante Rina, die werkte als herstelster van damesnylons) bulderde altijd volop mee met het afschuwelijke nummer.
Ik stond een keer op in de kroeg en ik schreeuwde: ‘Waarom geen Bach!?!’ Ik was nog maar zestien of zeventien jaar, en ik zag er ook zo uit.
‘Ja!’ schreeuwde de kroegeigenaar, wiens naam ik niet meer weet. ‘Welk stukje van Bach zullen we eens draaien?’
‘Van het laatste songfestival dan maar?’ zei een gast aan de bar.
‘Van de hitparade, daar moet je uit kiezen!’ zei een andere gast, een flinke slok drinkend uit zijn bierglas.
Loek dronk zijn jenevertje met suiker, zijn vierde of vijfde van de middag, en zei: ‘Ben. Dat willen de mensen niet, want dat kénnen de mensen niet, Bach en zo. Daar kunnen ze niet op drinken.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten